Salut!
Am inceput sa lucrez cu Therion-ul recent si am o dilema legata de liniile exportate din Topodroid.
In Topodroid (folosesc ultima versiune 6.2.32-33) desenez peretii cu o linie continua folosind functia "line join". Insa, in fisierul th2 exportat (si in harta generata apoi) linia apare discontinua. Exact ca si cum functia de "line join" din topodroid nu ar exista.
Am atasat 3 imagini, una cu linia continua din topodroid, una din Therion map editor si una cu harta generata de therion.
Ati mai intalnit problema asta? Sa fie o problema a topodroid-ului? Exista un mod de a uni liniile manual in Therion map editor? Pana acum singurul mod pe care l-am gasit sa fac linia continua a fost sa modific manual codul fisierului th2, dar nu pare o solutie foarte eficienta.
Mersi mult!
P.S.: La Multi Ani!
Linii discontinue / functie join lines
-
- Mesaje: 1
- Membru din: Dum Dec 31, 2023 9:44 pm
Linii discontinue / functie join lines
- Fişiere ataşate
-
- linie harta.png (16.68 KiB) Vizualizat de 39 ori
-
- Linie in therion.png (28.38 KiB) Vizualizat de 39 ori
-
- linie in topodroid.jpeg (116.81 KiB) Vizualizat de 39 ori
Re: Linii discontinue / functie join lines
Poti incerca in TopoDroid sa alegi la "line join" optiunea "continue", daca ai folosit pana acum "both points", sa vezi daca e vreo diferenta.
In Therion daca capetele liniilor nu sunt aliniate, atunci va aparea ca discontinua linia, mai ales la o scara mare, ca in imgine. Ca sa le aliniezi, da zoom la maxim din buntonul plus din dreapta sus, apoi trage cu mouse-ul capatul uneia din linii (punctul) pana vine pe punctul din capatul liniei urmatoare - cand alinierea e aproape perfecta punctul sare si se lipeste "ca un magnet" pe punctul liniei alaturate si apare colorat in albastru deschis ca in imagine. Asa ar trebui sa se alinieze bine si sa dispara spatiul in harta rezultata. Daca vrei ca linia sa aiba un aspect ondulat ("smooth"), click-dreapta pe punct > "control points" > "smooth" si apoi tragi si pozitionezi punctele de control aparute langa punct.
Mai e si optiunea de transformare a liniei intr-o curba (curba Bezier) ca sa ai mai putine puncte, sa fie ondulata si mai usor de modelat: click-dreapta pe linie > "Edit line" > "convert to curve".
Apoi, cand vei uni schite diferite (scrap-uri), ca sa arate bine, vor trebui unite liniile din schite diferite conform:
https://therion.speleo.sk/wiki/tips#joi ... s_together
http://marcocorvi.altervista.org/caving ... /m_035.htm
In Therion daca capetele liniilor nu sunt aliniate, atunci va aparea ca discontinua linia, mai ales la o scara mare, ca in imgine. Ca sa le aliniezi, da zoom la maxim din buntonul plus din dreapta sus, apoi trage cu mouse-ul capatul uneia din linii (punctul) pana vine pe punctul din capatul liniei urmatoare - cand alinierea e aproape perfecta punctul sare si se lipeste "ca un magnet" pe punctul liniei alaturate si apare colorat in albastru deschis ca in imagine. Asa ar trebui sa se alinieze bine si sa dispara spatiul in harta rezultata. Daca vrei ca linia sa aiba un aspect ondulat ("smooth"), click-dreapta pe punct > "control points" > "smooth" si apoi tragi si pozitionezi punctele de control aparute langa punct.
Mai e si optiunea de transformare a liniei intr-o curba (curba Bezier) ca sa ai mai putine puncte, sa fie ondulata si mai usor de modelat: click-dreapta pe linie > "Edit line" > "convert to curve".
Apoi, cand vei uni schite diferite (scrap-uri), ca sa arate bine, vor trebui unite liniile din schite diferite conform:
https://therion.speleo.sk/wiki/tips#joi ... s_together
http://marcocorvi.altervista.org/caving ... /m_035.htm